We wtorek, 29 listopada przedstawiciele samorządów powiatu słupskiego spotkali się z zarządem Agencji Promocji Regionalnej „Ziemia Słupska”. Celem spotkania było przedstawienie wzajemnych oczekiwań w kwestiach podejmowanych działań promocyjnych oraz sperecyzowanie planów i działań
na najbliższe miesiące. – Musimy przede wszystkim pamiętać, że oferta musi być różnorodna, bowiem każda społeczność charakteryzuje się innymi cechami, oczekiwaniami, a nade wszystko możliwościami – mówił Paweł Lewandowski
z Gminy Damnica. – Nie chodzi o to, aby wydawać mnóstwo folderów, lecz o to, aby wykorzystać racjonalnie możliwości każdej gminy – dodawała Marta Brodziuk z Gminy Kępice. Tomasz Ziomek, prezes miejskiej spółki opowiadał
o planach na najbliższe miesiące. – Przede wszystkim chcemy stworzyć profesjonalny, aktywny portal internetowy, z którego przecięny turysta będzie mógł czerpać informacje o ofercie każdej gminy. Zależy nam, aby pokazywać wszystkie te elementy gmin, które są najcenniejsze społecznie, świadczą
o atrakcyjności lokalnego środowiska i jego odmienności – mówił prezes Ziomek. Samorządowcy obecni na spotkaniu z Ustki, Kobylnicy, Damnicy, Kępic, Główczyc, Smołdzina w najbliższym czasie stworzą wspólny kalendarz imprez. – Chodzi przede wszystkim o to, aby każdy mógł zapoznać się z imprezami
w naszym powiecie w jak najszybszy i skuteczny sposób – przekonywał Krzysztof Plebanek, przedstawiciel agencji. Momentami dyskusja była bardzo ożywiona, bowiem tematyka wzbudzała szerokie zainteresowanie uczestników konferencji.
– Istotną kwestią jest promowanie regionu na krajowych i międzynarodowych targach, ale tylko w sytuacji, gdy stoisko jest obsługiwane przez profesjonalistów, a nie przypadkowe osoby – mówiła Małgorzata Budnik – Żabicka z Gminy Ustka. – I tak będzie! Stawiamy tylko na profesjonalistów, ludzi którym zależy na gminach i skutecznej promocji – kwitował Tomasz Ziomek. – Z pewnością należy także zwrócić uwagę na kwestie finansowe, przecież każdy samorząd dysponuje innym kapitałem na cele promocyjne – zaznaczyła przedstawicielka z Główczyc. Pracownicy agencji przekonywali, że w sytuacji działań wspólnie podejmowanych przez wszystkie samorządy powiatu, koszty inicjowanych przedsięwzięć będą znacznie niższe i pozwolą osiągać właściwe rezultaty. – Istotną kwestią jest zrozumienie potrzeb i możliwości każdego z samorządu. Dlatego dyskusja
o konkretnych przedsięwzięciach powinna trwać, a nie być z góry narzucona
– konkludował Paweł Lewandowski. Wspólnie wypracowano stanowisko
o utworzeniu tzw. „grupy roboczej”, składającej się z przedstawicieli samorządów zajmujących się na co dzień promocją i kulturą. Grupa ma spotykać się na tyle często, aby umożliwić każdemu samorządowi przedstawienie własnego programu działania i zestawu oczekiwań od agencji. Samorządowcy zgodnie stwierdzili, że na tym wstępnym etapie współpracy najważniejsze będzie wypracowanie kalendarza imprez i stworzenie przejrzystego portalu informacyjnego, w którym każda gmina będzie miała do dyspozycji wiele możliwości promocyjnych – od zamieszczania informacji, newsów, po emitowanie programów telewizyjnych
i reklamowych. Czy propozycje nowopowstałej agencji będą miały szansę być realnie wprowadzone w życie, przekonamy się niebawem.