30 stycznia 2017 roku, po przeprowadzonej procedurze przetargowej wyłoniono wykonawcę do przeprowadzenia prac związanych z inwestycją pn. Poprawa efektywności energetycznej Obszaru Funkcjonalnego Miasta Słupska poprzez termomodernizację budynku Urzędu Gminy w Damnicy.

Zakres robót budowlanych obejmuje:

– docieplenie ścian i remont elewacji budynku,

– docieplenie stropodachu parterowej części budynku i wejścia,

– wymiana stolarki okiennej,

– izolacja pionowa ścian fundamentowych,

– roboty towarzyszące (m.in. remont schodów zewnętrznych zejść do piwnicy, remont podjazdu dla niepełnosprawnych, częściowa opaska wokół budynku),

– instalacja solarna na obiekcie,

– instalacja ciepłej wody użytkowej,

– instalacja automatyki instalacji solarnej.

Termin wykonania prac został ustalony do końca lipca 2017 roku. Koszt inwestycji wyniesie nieco ponad 215 tysięcy złotych.

Projekt finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, a dofinansowanie z tych środków wynosi 68,26 % wartości inwestycji.

Galeria zdjęć z prowadzonych prac budowlanych:

Informacje o projekcie:

W dniu 28 czerwca 2016 r. podpisana została umowa o dofinansowanie nr RPPM.10.02.01-22-0006/16 projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej Obszaru Funkcjonalnego Miasta Słupska poprzez termomodernizację budynków” w ramach podddziałania 10.02.01. Efektywność energetyczna – wsparcie dotacyjne RPO WP 2014-2020.

Przedsięwzięcie ujęte w Zintegrowanym Porozumieniu Terytorialnym dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska realizowane będzie przez Miasto Słupsk w partnerstwie z sąsiednimi samorządami tj. Gminą Kobylnica, Gminą Dębnica Kaszubska, Gmina Miasto Ustka, Gminą Damnica, Gminą Słupsk oraz Powiatem Słupskim. Przedmiotem partnerskiego projektu będzie termomodernizacja 49 obiektów użyteczności publicznej zlokalizowanych w MOF Słupska, tj.: Miasto Słupsk – 22 budynki, Miasto Ustka – 2, Gmina Kobylnica – 11, Gmina Słupsk – 2, Gmina Damnica – 4, Gmina Dębnica Kaszubska – 5 oraz Powiat Słupski- 3.

Zakres prac przewidzianych w ramach projektu obejmie ocieplenia ścian i pokrycia dachowego, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, modernizację instalacji c.o., montaż instalacji OZE oraz wymianę oświetlenia na energooszczędne.

Celem prac termomodernizacyjnych jest przede wszystkim zmniejszenie zapotrzebowania na energię cieplną w sektorze publicznym o 57,14 %, zmniejszenie rocznego zużycia energii o 10 144 887,78 kWh/rok oraz zmniejszenie emisji gazów o 3 013,55\ton równoważnika CO2, zwiększenie izolacyjności termicznej obiektów, ograniczenie kosztów związanych z ogrzewaniem i zaopatrzenie w ciepłą wodę użytkową oraz zwiększenie wykorzystania energii pochodzącej z OZE (kolektory słoneczne, fotowoltaika i pompy ciepła).

Ponieważ w projekt zaangażowane są prawie wszystkie samorządy wchodzące w MOF Słupska skala planowanej interwencji, jej stopień oddziaływania czyni projekt kompleksowym w zakresie terytorialnym i rzeczowym, gdyż pozwoli zamknąć proces termomodernizacji obiektów użyteczności publicznej zlokalizowanych w MOF Słupska.

Okres realizacji przedsięwzięcia czerwiec: 2016 r. – październik 2019 r.

Wydatki ogółem wynoszą: 40 031 342,68 zł, w tym kwalifikowane: 37 484 784,02 zł, dofinansowanie EFRR: 25 588 425,54 zł (w tym Miasto Słupsk – wydatki ogółem: 22 620 296,74 zł, w tym kwalifikowane: 22 230 483,03 zł dofinansowanie EFRR: 15 175 305,78).

ue