Zarządzanie kryzysowe
KOMUNIKAT
DO MIESZKAŃCÓW GMINY DAMNICA
Mieszkańcy Gminy Damnica prosimy w przypadku wystąpienia zdarzeń zagrażających Państwa życiu, zdrowiu lub mieniu o bezzwłoczny kontakt z gminną komórką Zarządzania Kryzysowego działającą w dniach:
poniedziałek w godzinach: 07.30 – 16.30
wtorek – czwartek w godzinach: 07.30 – 15.30
piątek w godzinach: 07.30 – 14.30
na numery telefonów: 059 848 44 46 i 537 160 560
po godzinach pracy kontakt wyłącznie SMS pod numer telefonu: 537 160 560
W przypadku powalonych drzew:
1. na drogi powiatowe prosimy o kontakt z: Zarządem Dróg Powiatowych w Słupsku pod numerem: 059 842 07 30, e-mail: zdp@zdp.slupsk.pl
2. na drogi gminne prosimy o kontakt z: Zakładem Gospodarki Komunalnej w Damnicy pod numerem: 059 810 20 28, telefon alarmowy: 533 334 991, e-mail: zgk@archiwum.damnica.pl
W przypadku braku prądu:
Telefon alarmowy: 991
SMS: hasło AWARIA na numer 3991
Formularz zgłoszeniowy awarii:
https://energa-operator.pl/formularz-zgłoszeniowy/awaria
Infolinia: 801 404 404/058 767 43 50
Lokalne telefony alarmowe:
- 59 842 59 23: Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
Telefony alarmowe w Polsce z telefonu stacjonarnego:
999: Pogotowie
998: Straż Pożarna
997: Policja
994: Pogotowie Wodno – Kanalizacyjne
993: Pogotowie Ciepłownicze
992: Pogotowie Gazowe
991: Pogotowie Energetyczne
988: Telefon Zaufania
986: Straż miejska
981: Pomoc drogowa
112: Numer alarmowy z komórki
Jak dzwonić na 112? Czyli co należy robić krok po kroku od momentu wybrania numeru 112:
- miejsce rozmowy powinno znajdować się w pobliżu miejsca zdarzenia i pozwalać na przeprowadzenie spokojnej rozmowy z operatorem (bez zakłóceń),
- jeśli to możliwe, połączenie z operatorem numeru 112 powinno być wykonane przez osobę znajdującą się bezpośrednio w miejscu zagrożenia lub inną osobą będącą świadkiem danego zdarzenia,
- należy czekać cierpliwie do momentu zgłoszenia się operatora, nie odkładać słuchawki do czasu, gdy połączenie nie zostanie podjęte (połączenie jest bezpłatne, więc nie generuje kosztów dla zgłaszającego zdarzenie),
- przedstawić się z imienia i nazwiska, krótko opisać zdarzenie lub sytuację, której było się świadkiem w celu wezwania przez operatora CPR właściwej służby,
- wskazać miejsce przebywania/adresu, w którym miało miejsce zdarzenie lub sytuacja; jeśli to możliwe wskazać najszybszą drogę dojazdu do miejsca zdarzenia,
- udzielać dodatkowych informacji na zadawane przez operatora pytania,
- wykonywać polecenia/instrukcje przekazywane przez operatora,
- nie rozłączać się do czasu wyraźnego polecenia operatora z uwagi na konieczność przekazania najważniejszych informacji o zdarzeniu,
- jeśli sytuacja nagle się zmieni lub pogorszy, należy szybko o tym powiadomić operatora numeru 112,
- należy starać się o chwilowe nie korzystanie z telefonu, z którego dokonywano zgłoszenia na wypadek, gdyby operator próbował skontaktować się ponownie w celu weryfikacji informacji lub udzielenia innych dodatkowych informacji.
CZEGO MOŻESZ SPODZIEWAĆ SIĘ DZWONIĄC NA 112?
Zgłoszenie zostanie skierowane do najbliższego centrum powiadamiania ratunkowego właściwego ze względu na miejsce lokalizacji osoby zgłaszającej zdarzenie lub – w przypadku problemów z łącznością – może być przekierowane do następnego centrum powiadamiania ratunkowego, które przyjmie zgłoszenie i powiadomi właściwe służby.
Co robi operator odbierający połączenie na numer alarmowy 112?
- zapyta o rodzaj zdarzenia, miejsce zdarzenia,
- wstępnie dokona oceny sytuacji i dokona weryfikacji, która służba powinna być skierowana do miejsca zdarzenia,
- poinformuje o rodzaju zdarzenia właściwe służby ratunkowe najbliższe miejscu zdarzenia, dlatego tak istotne jest jak najbardziej precyzyjne wskazanie miejsca/ lokalizacji,
- jeśli zajdzie taka potrzeba, operator może połączyć osobę zgłaszającą zdarzenie bezpośrednio z dyspozytorem danej służby np.: z dyspozytorem medycznym.